این نشان بعنوان یک سیستم جهت کسب اطمینان از کیفیت، ایمنی و الزامات محیط زیست  به سرعت در کلیه کشورها  در حال توسعه می باشد از این رو دریافت نشان CE  برای تولید کنندگان بسیار حائز اهمیت است. 
این نشان به علت یکنواخت سازی قوانین متفاوت از سمت کشورهای مختلف دنیا مرتبط با محصولات در اتحادیه اروپا و ایجاد یک بازار با قانون یکسان برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان سرار دنیا که می خواهند محصولاتشان را در اتحادیه اروپا به فروش رسانند و  همچنین تامین یک نظام یکنواخت برای کنترل و بررسی محصولات در اتحادیه اروپا ایجاد شده است.   
 نشان CE  مخفف کلمات فرانسوی Conformité Européenne است. این علامت به مفهوم تطابق اروپا در اروپای متحد است. و تطابق محصول با الگوها و قواعد تعریف در این اتحادیه را نشان می دهد. این نشان تضمین می کند که محصولات از نظر سلامت ،کیفیت و امنیت برای انسان و محیط زیست مورد بررسی قرار می گیرند و چنان چه واجد این شرایط باشند قادر به دریافت این علامت خواهند شد.
علامت CE برای تولید کنندگان نشان دهنده این است که این محصول همه الزامات مربوط به مقررات اروپایی  را داشته باشد. پذیرش نشان CE بیشتر در کشور های اتحادیه اروپا کاربرد دارد. کشورهای دیگر نیز تمایل زیادی دارند تا بتوانند این نشان را برای محصولات خود داشته باشند. 
از جمله مزیت های نشان CE عبارتند از:
-     مزیت رقابتی و تبلیغاتی
-    شرکت در مناقصات بزرگ 
-    باعث ایجاد اطمینان برای انسان و محیط زیست
-    امکان صادرات به کشورهای دیگر
-    افزایش فروش در بازاریابی
-    افزایش رضایت مشتری
-    نشان دهنده این است که این محصول می تواند بصورت قانونی در اتحادیه اروپا (EU) و منطقه آزاد تجاری اروپا  فروخته شود.
جهت اخذ دریافت این نشان و گواهی با  تأیید صلاحیت از NBهای اروپائی، این امکان فراهم شده است که تولید کنندگان، نشان CE معتبر و اصل را  از NB  معتبر اروپایی دریافت نمایند.