شرایط کلی شرکتهایی که به عنوان شرکتهای انفورماتیکی احراز صلاحیت و رتبه‌بندی می‌گردند :
1- اساسنامه آنها در ارتباط مستقیم با فعالیت‌های انفورماتیکی باشد.
2- دارای مدیرعامل تمام وقت با مدرک تحصیلی حداقل لیسانس در رشته‌های مرتبط ونیزحداقل دونفرکارشناس تمام وقت باشند.
تبصره: برای مدیران عاملی که حائز این شرط نیستند، با تشخیص دبیرخانه شورا عمل خواهد شد.
فرم خوداظهاری فهرست تفصیلی احراز صلاحیت را تکمیل نموده باشند.
3-  اظهارنامه مالیاتی سال قبل وبرگ قطعی سال قبل از آن را که تمام صفحات آن ممهور به مهر حوزه مالیاتی زیربط سازمان امور مالیاتی رسیده باشد، ارائه کرده باشند.
دبیرخانه شورا ساز و کار مناسب اجرای این آیین نامه را بگونه‌ای فراهم خواهد که دریافت و تایید مدارک به طور غیرمتمرکز در سراسر کشور و احراز صلاحیت و رتبه بندی در اسرع وقت به صورت الکترونیک و متمرکز در دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک صورت پذیرد.
ضوابط شرکتهای تازه تاسیس :
1- شرکتهای تازه تاسیس انفورماتیکی به شرکتهایی می گویند که هنوز یک سال مالی از زمان تاسیس ویا فعالیت آنها نگذشته باشد وقادربه ارائه اظهارنامه مالیاتی نباشند.این شرکتها با داشتن شرایط زیر میتوانند درخواست احراز صلاحیت موقت نمایند.
2- اساسنامه آنها در ارتباط مستقیم با فعالیتهای انفورماتیکی باشد.
3- درخواست ارزیابی برای حداکثر دو رشته فهرست تفصیلی فعالیت را ارائه نمایند.
4- حداقل یک لیست بیمه ماهانه که در آن حداقل سه نیروی تمام وقت مشتمل بر مدیرعامل و دو کارشناس مشغول به کار باشند را ارائه نمایند.
5- مدیرعامل شرکت دارای مدرک تحصیلی حداقل لیسانس باشد.
به این شرکتها برگه احراز صلاحیت موقت با دوره اعتبار یک سال داده خواهد شد.
و در نهایت صدور برگه احراز صلاحیت دبیرخانه شورا (یا نماینده آن) پس از تطبیق مدارک ارائه شده با اطلاعات وارد شده، مجوز احراز صلاحیت و رتبه‌بندی جدید را درکوتاه ترین زمان صادر کند.
مجوز احراز صلاحیت و رتبه‌بندی جدید براساس رشته‌های فهرست تفصیلی (پیوست شماره3) تنظیم، اعتبار و رتبه شرکت در هر یک از آنها به تفکیک درمجوز درج می‌گردد. به‌گونه‌ای که در این مجوز از صدور یک امتیاز یا رتبه کلی خودداری می‌گردد. شرکت آرشانیک آوید از اولین مرحله تا آخرین مرحله ی اخذ رتبه در کنار شما خواهد بود . کافیست با ما تماس حاصل فرمایید ، متخصصان شرکت همواره آماده ی پاسخگویی به مشتریان محترم می باشند.