ایزو 20000 استاندارد بین المللی مدیریت خدمات آی تی که سازمان های آی تی (خانگی ، برون سازمانی و داخل سازمانی) را قادر می سازد اطمینان پیدا کنند که فرآیند مدیریت خدمات آی تی آنها با نیازهای کسب و کار، مشتریان و عملکرد جهانی هم سویی دارد. صدور گواهینامه ایزو 20000 نشان دهنده ی آن است که سازمان دارای کنترل کافی و روش های کارآمد در هزینه ها و کیفیت خدمات آی تی می باشد.

ایزو 20000 قابلیت پیاده سازی در هر سازمان با زمینه کاری خدمات فناوری اطلاعات را دارد، بویژه ارائه دهندگان خدمات آی تی داخلی که شامل دپارتمان های مختلف هستند. به علاوه سازمانها می توانند سیستم های مدیریت خدمات آی تی خود را به طور مستقل بر مبنای ایزو 20000 پیاده سازی کنند.
ایزو 20000 دارای دو بخش اصلی می باشد، که دربرگیرنده روش های چگونگی افزایش کیفیت ارائه شده برای مشتریان در هر دو بخش داخلی و خارجی می باشد.
بخش اول : مشخصات مدیریت خدمات آی تی
بخش دوم : قوانین عملکرد که توصیف کننده بهترین شیوه در مدیریت خدمات آی تی با دامنه ی متفواتی از خصوصیات می باشند.

مزایای کلیدی ایزو 20000 برای شما چیست ؟
ایزو 20000 به سازمان شما در تعیین معیار مدیریت خدمات آی تی، بهبود خدمات و ارتقا توانایی های مورد نیاز جهت ارائه به مشتری کمک می کند.

مزایای دیگر ایزو 20000 عبارتند از :
افزایش رضایت مشتری و کنترل موثر هزینه ها: ارائه سطح قابل اعتماد توافق برای مشتریان و مصرف کنندگان
پیروزی کسب و کار جدید و افزایش سهم بازار : صدور گواهینامه ایزو شرکت را در مقایسه با سایرین متمایز می کند به علاوه باعث افزایش برآورده شدن نیازهای قراردادی و مناقصه و نیز اعتماد بیشتر می شود.

افزایش اعتماد به نفس سهامداران و کارآمدی کارکنان : کارمندان بخش خدمات آی تی وظایف خود را به خوبی خواهند شناخت که این موجب افزایش اثربخشی، بهبود روحیه و نیز نتیجه گیری بهتر خواهد شد.
برنامه بهبود مستمر نیز در الزامات ایزو گنجانده شده است.
کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت مشتری: صدور گواهینامه می تواند موجب کاهش هزینه های مشتری، و کاهش نیاز به حسابرسی می شود.
سازگاری: ایزو 20000 منطبق بر سایر استاندارها می باشد.

برای آشنایی بیشتر کلیک کنید