صدور گواهینامه ایمنی سیستم مواد غذایی 22000 (FSSC 22000)طرح پذیرفته شده ی بین المللی، براساس ISO و شامل ممیزی و صدور گواهینامه ایمنی مواد غذایی از زنجیره تامین است.

FSSC 22000 ابتدا با مشاوره های باز و گسترده ی گروهی آغاز شد. سپس از طریق بنیاد صدور گواهینامه ایمنی مواد غذایی جهت  ارائه یک سیستم جامع، و به طور گسترده ای پذیرفته شده است . این سیستم همچنین به عنوان یک پیوند حیاتی بین بازیکنان صنایع غذایی و نهادهای ذیربط مانند بازار و دولت خدمت می کند.

سازمان 22000 ISO، درصورتیکه 22000 (FSSC 22000)بتواند پاسخگوی تمام نیازها، از جمله بخش مشخصات فنی  PRP باشد آن را کاملا به رسمیت خواهد شناخت. FSSC 22000 با بهره گیری از دو استاندارد ISO 22000: 2005 و BSI-PAS 220: 2008 به عنوان پایه و اساس معیارهای گواهینامه ها تنظیم شده است.  به علاوه  برای کسب مجوز رسمی به شدت به  TS / ISO 22003 نیز بستگی دارد. با این حال برای شرکت های صادرکننده ی گواهینامه برخی اضافات ارائه شده است. علاوه بر آن شرکت های صادر کننده ی گواهینامه وابسته به بنیاد تنها کسانی هستند که مجاز به صدور گواهینامه FSSC 22000 می باشند.

FSSC 22000 در ممیزی و ارزیابی صدور گواهینامه سازمان های زیر استفاده می شود:

تولید کنندگان کالاهای فاسد شدنی از جمله محصولات حیوانی (مانند مرغ، فرآورده های لبنی، گوشت و ماهی تخم مرغ) و محصولات گیاهی (به عنوان مثال میوه ها، سبزیجات و آب میوه های تازه ).

تولید کنندگان از محصولات با عمر مفید طولانی (به عنوان مثال محصولات کنسرو شده، تنقلات، نوشابه، ماکارونی و مواد غذایی).

تولید کنندگان محصولات شیمیایی (به عنوان مثال مواد افزودنی و ویتامین ها) به جز وسایل کمک کننده ی تکنولوژیکی و فنی.

تولید کنندگان بسته بندی مواد غذایی که دارای تماس های غیر مستقیم و یا مستقیم با مواد غذایی هستند.

تولید کننده ی خوراک حیوانات .

از طریق پذیرش طرح جهانی ایمنی غذا یا GFSI، 22000 FSSC توانست توسط کل دنیا شناخته شود و در نتیجه  شایستگی کلی طرح افزایش یافت.  FSSC 22000 نیز به تقویت رابطه بین تامین کنندگان و مصرف کنندگان، کمک کرده است. شرکت های دارای  گواهینامه FSSC 22000 ، معتمد همکاران و مشتریان خود، به عنوان یک سازمان متعهد به ارائه عملکرد کیفیت و توانا به رسیدگی به خواسته های همیشه در حال تغییر در زمینه صنعت هستند. این نشان می دهد که تلاش های انجام شده توسط این شرکت به طور مداوم باعث بهبود سیستم است که توسط شخص ثالث ارزیابی می شود.

اگر شما صاحب کسب و کار هوشمند هستید، البته که می توانید نیاز خود برای داشتن گواهینامه FSSC 22000 و افزایش ارزش بیشتر به سازمان خود از این طریق را تشخیص دهید و شهرت خود را به عنوان یک واحد فعال ارتقاء دهید. شرکت همچنین می داند یکی از عوامل برای تقویت سیستم های کیفیت ، به عنوان یک تولید کننده بسته بندی مواد غذایی است.