خدمات یادگیری برای آموزش و تحصیلات غیر رسمی - الزامات عمومی برای ارائه دهندگان خدمات

استاندارد ISO 29990: 2010 الزامات پایه ای را برای ارائه دهندگان خدمات یادگیری در آموزش و تحصیلات غیر رسمی مشخص می کند.
همچنین ISO 29990 موجب افزایش شفافیت و سنجش جهانی خدمات یادگیری می شود و یک جایگزین مستقل با حمایت اجماع بین المللی برای تنوع گسترده ای از استانداردهای مدیریتی که در حال حاضر در زمینه یادگیری غیر رسمی وجود دارد، ارائه می دهد.
دانش به یک عامل کلیدی در مدیریت موفق شرکت ها در سراسر جهان تبدیل شده است و آموزش و پرورش به طور فزاینده ای به عنوان یک کسب و کار خدمت گرا در نظر گرفته می شود.
اهمیت اقتصادی رو به رشد یادگیری دانش در جامعه جهانی، فرصت های جدید اقتصادی از قبیل فعالیت ارائه خدمات انتفاعی آموزشی ایجاد کرده است. بنابراین تضمین کیفیت یک موضوع بسیار مهم می شود.
هدف از ISO 29990 ارائه یک مدل کلی برای اعمال و عملکردهای حرفه ای با کیفیت است و یک مرجع مشترک برای ارائه دهندگان خدمات آموزش و یادگیری (LSP ها) و مشتریانشان در طراحی، توسعه و ارایه آموزش و توسعه غیر رسمی است.
استاندارد تمرکز بر روی یادگیرنده و نتایج حاصل از این روند را تشویق می کند و بر طیف گسترده ای از گزینه های در دسترس برای ارائه دهندگان خدمات یادگیری تاکید می کند.
همچنین این استاندارد صلاحیت ارائه دهندگان خدمات آموزش و یادگیری (LSP ها) را در نظر می گیرد. این استاندارد به سازمان ها و افراد منتخب LSP ها کمک می کند تا بتوانند الزامات و انتظاراتشان را برای صلاحیت و توسعه قابلیت برآورده کنند. علاوه بر این، استاندارد ISO 29990: 2010 می تواند برای صدور گواهینامه LSPها مفید باشد.
ISO 29990: 2010 برای اولین بار توسط کمیته فنی ISO ISO / TC 232توسعه یافته است. توماس روآ، رئیس کمیته "توضیح می دهد، هدف از TC 232 ایجاد یک چارچوب مناسب برای آماده سازی استانداردهایی در زمینه خدمات آموزشی غیر رسمی می باشد. تاکید اصلی این استاندارد تضمین کیفیت و اثر بخشی آموزش و پرورش و بهبود انتقال دانش است در حالی که همچنین شفافیت را افزایش می دهد و امکان سنجش طیف وسیعی از خدمات آموزشی را ایجاد می کند. ISO 29990 به ارائه دهندگان خدمات آموزشی کمک می کند تا توانایی خود را به طور مداوم جهت ارائه خدمات بهبود دهند و منجر به افزایش اثر بخشی سازمان و کاهش کلی هزینه های کسب و کار می شود.

ایزو 2017 : ISO 29993 خدمات یادگیری خارج از آموزشهای رسمی