مراسم بزرگ ( مانند رویدادهای ورزشی مثل المپیک) اثرات مخربی بر روی منابع، جامعه و محیط زیست باقی می گذارند.  این حوادث می توانند تولید کننده ی قابل توجه برای زباله باشند و یا بر منابع آب و انرژی فشار سنگینی را وارد اورند. به  علاوه از نظر اجتماعی نیز می توانند در جامعه تنش ایجاد کنند. بوسیله ی ایزو  20121شما خواهید توانست مراسم خود را بی توجه به اندازه یا درجه ی اهمیت آن در امنیت کامل برگزار کنید.

 

ایزو  20121 چگونه کار می کند؟

ایزو  20121 بهترین شیوه در هدایت و کنترل یک مراسم را به شما ارائه می دهد. به طوری که تاثیرات زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی آن به حداقل برسد. این کار همچنین به کم شدن هزینه های اضافی شما کمک خواهد کرد.

ایزو 20121 استاندارد سیستم مدیریت است که برای کمک به ارگان ها و سازمان ها در وقایع صنعتی و نیز پیشرفت تداوم حوادث مربوط به فعالیت ها، خدمات و محصولات طراحی شده است.

ایزو 20121 بر اساس یک استاندارد انگلیسی که پیش از این BS 8901 نامیده می شد، بنا شده است. BS 8901 اولین بار در سال 2007 به عنوان یک سیستم مدیریت پایدار شکل گرفت و سپس برای آنکه توسعه یابد تصمیم گرفته شد که در مسابقات المپیک لندن در سال 2012 به عنوان نسخه ی بین المللی از آن استفاده شود.

به عبارت دیگر بندهای ایزو 20121 هر کدام، توصیف بلوک های ساختمان از یک سیستم مدیریتی است. که هرکدام به بخش مورد نظر کمک خواهد کرد.

موفقیت مالی

مسئولیت اجتماعی بیشتر

کاهش اثرات زیست محیطی

ایزو 20121 تمام سازمانها با اندازه های متفاوت و درگیر در صنعت، مواد غذایی، نور و صدا، زمینه های امنیتی، سازندگان صحنه و سالن و نیز برگزارکنندگان مراسم را شامل می شود.

سازمانهایی که موفق به پیاده سازی این سیستم شوند، از طریق فرآیندی که گواهینامه نامیده می شود، خواهند توانست دستاوردهای خود را به طور مستقل به رسمیت شناسند.

 

  1. ایزو 20121 مشخص کننده است

ایزو 20121، استانداردی است که عناصر سیستم مدیریتی که یک ارگان می بایست دارا باشد را مشخص می کند. تمام مواردی که مشخص کننده ی استاندارد است باید در جای خود باشند تا ارگان مذبور منطبق با استاندارد باشد.

  1. ایزو 20121 تنها یک چک لیست نیست

استاندارد تنها یک چک لیست نیست، بلکه یک سند پیچیده است که عناصر مدیریتی یک سازمان را در سر جای خود توصیف می کند.

  1. درک ایزو 20121 ساده نیست

متاسفانه بسیاری از استاندارد های بین المللی مانند ابزو 20121  اغلب به شیوه ای نوشته شده که برای اغلب افراد قابل درک نیست. در نتیجه برای درک الزامات آن نیاز به تفسیر بیشتری وجود دارد.

  1. ایزو 20121 در مورد سیستم های مدیریت است

ایزو 20121 استانداردی در مورد سیستم های مدیریت است که توسط یک سازمان در زمینه ارائه مربوط به فعالیت ها، محصولات و خدمات استفاده می شود. این همان سیستم مدیریتی است که منطبق بر ایزو 20121 و توسط یک ارگان پیاده سازی می شود . (توجه داشته باشید، یک سیستم مدیریتی مجموعه ای از عنصر مرتبط و در تعامل با یکدیگر است که برای ایجاد سیاست ها و اهداف و نیز فرآیندهای دستیابی به آنها استفاده می شود. )

  1. ایزو 20121 نیازمند اتخاذ شیوه های جدید است

همه ی سازمانها می بایست به نوعی دارای یک سیستم مدیریتی باشند. در غیر اینصورت چنانچه تنها سیستم خود را بر روی کاغذ اورده باشند و یا فقط در فکر پیاده سازی آن باشند، به عنوان یک کسب و کار به حساب نخواهند آمد.

  1. ایزو 20121 عملکردهای موردنیاز را تنظیم نمی کند

این استاندارد مشخص نمی کند که تداوم چه نوع مسائلی و در چه سطح عملکردی برای مدیریت یک سیستم لازم است. آنچه استاندارد مشخص می کند، فرآیند شفافی است که از طریق آن مسائل مربوط به عملیات ارزیابی و مجموعه اهداف و نیز برنامه هایی جهت بهبود طراحی می شود.