ایزو ۱۰۰۱۹  راهنمایی برای انتخاب سیستم مدیریت کیفیت مشاوران و استفاده از خدمتی است که ارائه می کنند. ISO 10019 که یک استاندارد بین المللی شناخته شده است، در واقع فرصتی را برای انتخاب مشاوران سیستم مدیریت کیفیت و استفاده از مشاوره ی آنها به هنگام انتخاب مشاور سیستم مدیریت کیفیت فراهم می کند .

ISO 10019 قابل اجرا در تمام سازمانهایی است که در زمینه ی فرآیند ارزیابی صلاحیت مشاور سیستم مدیریت کیفیت به راهنمایی نیازمند هستند و از طریق اعتماد لازم برای برآورده ساختن نیازها و همچنین انتظارات سازمان جهت خدمات مشاوره حاصل می شود.

با توجه به پیاده سازی و تحقق سیستم مدیریت کیفیت برخی از سازمانها ترجیح می دهند به پرسنل خود تکیه کنند اما سازمانهایی هم وجود دارند که از خدمات مشاوره خارجی استفاده می کنند.

از سوی دیگر انتخاب یک مشاور توسط سازمان برای حصول اطمینان از اینکه نتیجه حاصل از سیستم مدیریت کیفیت توانایی لازم برای انطباق با اهداف برنامه ریزی شده سازمان با شیوه ای کارآمد و موثر را دارد، بسیار مهم است. داشتن یک استاندارد بین المللی مرتبط با ISO 10019 با هدف ارائه راهنمایی در مورد عواملی که به هنگام انتخاب یک مشاور سیستم کیفیت با در نظرگرفتن تمام پارامترهایی که در بالا گفته شد برای پیاده سازی سیستم کیفیت لازم است. هم چنین می توان از این استاندارد به عنوان دستورالعملی برای مشاوران سیستم مدیریت کیفیت استفاده کرد.

به طور خلاصه می توان گفت، ISO 10019 به ارائه اطلاعات مفید و عملی به سازمانها ، هنگام پیاده  سازی سیستم مدیریت کیفیت می پردازد.