کتاب استاندارد ایزو ISO 45001 ویرایش 2018  برای اولین بار ترجمه شد و به صورت کتاب چاپ شده در دسترس قرار گرفته است. در حال حاضر این کتاب اولین و تنها کتاب ترجمه شده و چاپ شده رسمی از استاندارد ایزو ISO 45001 ویرایش 2018 با موضوع ایمنی و بهداشت حرفه ای می باشد.

این استاندارد جایگزین استاندارد OHSAS 18001 ویرایش 2017  می باشد. این استاندارد در هنگام تغییر ویرایش با تغییر شماره استاندارد نیز همراه بود، زیرا معولا کد استاندارد های ایزو در هنگام ویرایش تغییر نمی کند اما این استاندارد به دلایلی تغییر کد نیز به همراه داشت.

از سال ۲۰۱۶ پیش نویس نهایی این استاندارد آماده شده بود اما به علت اختلافات بین سازمان ایزو و سازمان بین المللی کار، که هر کدام خود را متولی استاندارد ایمنی و بهداشت حرفه ای می دانستند، انتشار این استاندارد به تعویق افتاده بود. اما بالاخره در سال ۲۰۱۸ این مهم به انجام رسید و این استاندارد منتشر شد. 

تیم آرشانیک - خانه ایزو ایران به عنوان اولین تیم ایرانی با استفاده از کارشناسان خبره شروع به ترجمه این استاندارد نمود و پس از مدت کوتاهی این استاندراد را با کیفیت بالا و استفاده از لغات تخصصی مناسب ترجمه کرد و پس از اخذ کد فیپا و شابک و اخذ تأییده های مورد نیاز با همکاری انتشارات معتبر اقدام به چاپ ترجمه کتاب استاندارد بین المللی ایزو ISO 45001 نمود.

 

این استاندارد هم اکنون در ۱۱۰ صفحه انگلیسی و ۱۱۰ صفحه فارسی با تناظر یک به یک صفحات مجموعا ۲۲۰ صفحه با استفاده از کاغذ "بالک" دوستدار محیط زیست چاپ شده است و به  آسانی به چرخه طبیعت باز می گردد.  کاغذ بالک معروف به کتاب سبز دارای نشان استاندارد محیط زیستی بین المللی FSC می باشد. این کتاب با قیمت ۱۵.۰۰۰ تومان جهت خرید عموم در دسترس می باشد.

مترجمین این استاندارد:

آقای دکترعباس محمد خانی، مشاور، سرممیز ومدرس استاندارد های ایزو ISO  و مدرس دانشگاه

آقای دکتر مهدی رفتاری، مشاور، سرمدرس تحت اعتبار IRCA، سرممیز استاندارد های ایزو ISO

آقای مهندس کامران پژوهنده، کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، مشاور، سرمدرس تحت اعتبار IRCA، سرممیز استاندارد های ایزو ISO

در صورت نیاز به خرید این کتاب درخواست خود را با شماره ۸۸۶۲۸۰۴۶ خانم مهندس سپیده علیان مطرح فرمایید.

مقالات مرتبط در مورد استاندارد ایزو ISO 45001 ویرایش 2018 و تفاوت های آن با ویرایش پیشین استاندارد، OHSAS 18001 را از لینک های زیر می توانید مطالعه کنید.

چگونه OHSAS 18001 را به ایزو ISO 45001 ویرایش 2018 به روز رسانی کنیم؟

تغییرات اساسی بین ISO 45001:2016 و OHSAS 18001:2007