تامین تجهیزات و اقلام با کیفیت و مطابق معیارهای استاندارد همواره از دغدغه های بزرگ و مهم صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بوده و هست. از طرفی با توجه به قابلیت ها و توانایی های کشور در ساخت داخل این اقلام و تجهیزات، لزوم استانداردسازی و اطمینان از کیفیت تجهیزات ساخت داخل بیشتر احساس می شد و همیشه خلاء وجود نهادی بیطرف و متخصص در زمینه صحه گذاری تجهیزات و اقلام ساخته یا تامین شده در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی وجود داشت. به همین منظور با تدوین آیین نامه شماره ۱۰۳-۲/۲۰ مورخ ۱۳۹۶/۰۳/۰۲ که به تصویب وزیر محترم نفت رسید، نهاد صدور گواهینامه کیفیت به عنوان شعبه ای از انجمن نفت ایران شروع به کار نمود.

این مرکز به عنوان نهاد صدور گواهینامه کیفیت، ابتدا زیر ساخت های خود را مطابق الزامات استاندارد INSO/ISO/IEC 17065:1392 شکل داده و مستندات مورد نیاز به منظور برآورده ساختن الزامات این استاندارد از جمله خط مشی کیفیت، تعهد نامه های محرمانگی و بیطرفی، روش های اجرایی، دستورالعمل های کاری، فرم ها و ….. را مدون و با بکارگیری کارکنان با تجربه و زبده و نیز استفاده از توان شرکتهای بازرسی، ممیزان با تجربه در حوزه سیستم های مدیریت کیفیت و کارشناسان خبره آزمون، تلاش دارد تا فعالیتهای خود را به شکل حرفه ای و مطابق استانداردها و معیارهای بین المللی ارائه نماید. نهاد صدور گواهینامه کیفیت، تنها نهاد مورد تایید وزارت نفت در زمینه صدور گواهینامه کیفیت محصول/ فرآیند و خدمت می باشد و اخذ گواهینامه این نهاد، سازندگان و تامین کنندگان را در ورود به وندور لیست وزارت نفت و ارتقاء جایگاه کمک خواهد کرد.

در حال حاضر این نهاد آمادگی لازم جهت پاسخگویی به کلیه سازندگان/تامین کنندگان تجهیزات و اقلام مرتبط با صنعت نفت را در طی مسیر فرآیند صدور گواهینامه کیفیت برای محصولات/خدمات و فرآیندهای جاری آنان دارا می باشد. امید است با اتکال به لطف خداوند قادر و متعال و حمایت های مجموعه نفت، گاز و پتروشیمی و با تکیه بر توان و تجربه فنی موجود در کشور و با اعتماد سازندگان و تامین کنندگان محترم، بتوانیم این مهم را به بهترین شکل ممکن به انجام رسانیم.